Strona 68 z 484 PierwszyPierwszy ... 18585960616263646566676869707172737475767778118168 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 671 do 680 z 4837

Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #671
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,311

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Jak to po co? Przecież lepiej brzmi "samochód małolitrażowy z SS" niż samochód palący 8-9l w mieście
    A co dopiero kultowe busso z 18 w mieście ( i z wyciętymi kat u tych przy życiu) i 13 średnia. Ale to Alfa. To można. Bo spełnia zachcianki .

  2. #672
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,815

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No więc nie robisz nic konkretnego , mającego znaczenie, tak naprawdę dla dobra klimatu. Emitujesz swoim życiem, te pierółki co wymieniłeś to dla uspokojenia sumienia. Mechanizmy dokładnie jak w religiach. Nałobuzuję, ale pójdę do spowiedzi i jest spoko. A i jeszcze namówię innych do tego systemu (przyjdą, - gryzące sumienie nie jest fajne, szczytne idee , mimo że utopijne są fajne, uratowana dusza / klimat są fajne, to nic że to ułuda) . Proszę jak ten mechanizm stosujesz właśnie - "tak jeżdżę samochodem, ale małolitrażowym i z systemem start stop" - dobre , jakby to coś zmieniało

    Jeździsz samochodem spalinowym. Kropka.

    Po co to o litrażu i s-s? Nie uspokajaj sumienia tym litrażem i startstopem .

    Albo chcesz ratować ten klimat i robić _wszystko_ w tym kierunku, bez wymówek, albo nie śmiej pouczać innych.
    Albo... przykre to, ale albo pogodzisz się z tym , że nie masz na pewne sprawy wpływu , w tym klimat. Bo musiałbyś wymordować cały gatunek ludzki żeby jego wpływ na klimat ograniczyć.
    Twoje myślenie jest błędne. Wg Ciebie każdy komu zależy na klimacie ma być fanatykiem a najlepiej żeby popełnił w imię dobra planety rytualne seppuku? Jednostkowi zwariowani ekolodzy faktycznie nic nie zmienią ale jeśli każdy normalny człowiek będzie brał pod uwagę w swoich decyzjach konsumenckich ich wpływ na klimat, to znaczenie tych działań będzie nie mniej istotne niż decyzje rządów.
    Moja miejska Lancia pozwala obniżyć mi emisję w mieście w porównaniu do Alfy o jakieś 30 % i nie jest wyższa do emisji świeżego, dużego Suva w hybrydzie. Do tego nie ma bezpośredniego wtrysku a jednocześnie już wysokie normy euro 6, także nie emituje NOX-ów czy szkodliwych cząstek stałych. Oczywiście z czasem wymienię ją na elektryka ale jeszcze jest za świeża, wymiana teraz nie była by jeszcze uzasadniona pod względem ekologii bo nowy samochód trzeba przecież wyprodukować i wyemitować kolejne gazy cieplarniane.
    Obniżenie globalnej emisji zależy od nas wszystkich i nie można wszystkiego zwalać na Chińczyków. Nie widzisz zmian jakie zachodzą w środowisku na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat? Ja nie chcę takiej przyszłości dla moich dzieci w której trąby powietrzne, powodzie i susze to codzienność. Zwalanie winy na innych jak samemu nic się nie robi dla redukcji emisji to po prostu ignorowanie problemu.
    Wierzę że mamy wpływ na klimat i nie mogę patrzeć jak ktoś zanieczyszcza środowisko - czy przez zaśmiecanie, czy przez niesprawny technicznie samochód czy nawet pozostawienia zapalonego silnika na postoju bez potrzeby - zawsze zwracam uwagę delikwentowi Co zresztą z reguły nie kończy się zbyt miło....

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Masz rację w czym? Że zmniejszenie emisji od samochodów osobowych uratuje ludzkość? Przecież to jest jakiś ułamek procenta wszystkich emisji. Europa się zarżnie ekonomicznie, a Indie, Chiny i USA będą smrodzić ile dusza zapragnie.
    Dla Europy elektromobilność to szansa na uniezależnienie się od importowanych paliw kopalnych, dlatego jest mocniej promowana niż w Stanach czy Azji.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Religia i panaceum na wszystko.
    Czy ktoś w ogóle bierze pod uwagę ile trzeba zużyć energii by wyprodukować tę całą infrastrukturę potrzebną do ładowania takiej ilości samochodów elektrycznych?
    Na pewno dużo ale infrastrukturę taką buduje się na kilkadziesiąt lat, także kilka razy się zamortyzuje. Docelowo chodzi o to, że samochody elektryczne będą za kilkanaście lat korzystały głównie z odnawialnych źródeł energii a ropa zawsze pozostanie śmierdzącą ropą... Którą żeby wydobyć i przetworzyć też trzeba zużyć energię

  3. #673
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Twoje myślenie jest błędne. Wg Ciebie każdy komu zależy na klimacie ma być fanatykiem a najlepiej żeby popełnił w imię dobra planety rytualne seppuku? Jednostkowi zwariowani ekolodzy faktycznie nic nie zmienią ale jeśli każdy normalny człowiek będzie brał pod uwagę w swoich decyzjach konsumenckich ich wpływ na klimat, to znaczenie tych działań będzie nie mniej istotne niż decyzje rządów.
    Z jednej strony masz rację. Małymi kroczkami można wiele zdziałać i to jest fajne podejście.

    Z drugiej strony wymuszanie przez polityków latających samolotami (choćby to jedno) przejścia na elektryki, stawianie deadlinów, zakazy itp. to jest demagogia. Dlaczego?
    Ponieważ ci sami ludzie, którzy próbują na siłę innych zmusić do "ekologii" sami tego nie robią.

    To jest mniej więcej tak, jakbyś zwracał komuś uwagę i wytykał palcem, że jedzie 70km/h w mieście, samemu jadąc 60. Dlaczego 60 jest OK, a 70 nie? Bo subiektywnie tak sobie ktoś wymyślił?
    Dlaczego latanie samolotami i pływanie statkami jest OK, a jazda autem spalinowym już nie?

    Dbajmy o środowisko, jestem za. Ale nie odbierajmy ludziom wolności wyboru.

    Co ważniejsze jednak w tym wszystkim - Europa to tylko jeden mały kontynent. Żeby na świecie było dobrze, musimy się przede wszystkim na nim liczyć. Tak, żeby ktokolwiek chciał nas słuchać. Taka jest brutalna prawda. Jeśli EU sama się wykończy gospodarczo w imię wyższych idei, to cała reszta świata będzie nas miała gdzieś. A razem z nami, te nasze szczytne idee.
    I w to nasze śliczne, zadbane środowisko wejdą z brudnymi butami i zrobią z nim co będą chcieli, a my nic nie będziemy mieli do powiedzenia. Łatwo się domyślić, kto najbardziej kibicuje tej naszej całej ekologii: USA, Chiny, Rosja.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #674
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,568

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Moja miejska Lancia pozwala obniżyć mi emisję w mieście w porównaniu do Alfy o jakieś 30 % i nie jest wyższa do emisji świeżego, dużego Suva w hybrydzie. Do tego nie ma bezpośredniego wtrysku a jednocześnie już wysokie normy euro 6, także nie emituje NOX-ów czy szkodliwych cząstek stałych. Oczywiście z czasem wymienię ją na elektryka ale jeszcze jest za świeża, wymiana teraz nie była by jeszcze uzasadniona pod względem ekologii bo nowy samochód trzeba przecież wyprodukować i wyemitować kolejne gazy cieplarniane.
    Nie emituje NOx? A któż Ci taką bzdurę sprzedał? To, że ma E6 i pośredni wtrysk nie znaczy, że nie emituje NOx czy PM.



    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  5. #675
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Była 159-ka jest Formentor VZ
    Postów
    1,236

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Nie emituje NOx? A któż Ci taką bzdurę sprzedał? To, że ma E6 i pośredni wtrysk nie znaczy, że nie emituje NOx czy PM.
    Bo nie emituje. Kiedy Żuczek wjeżdża swoim ekologicznym cudem do centrum to jego silnik zasysa zanieczyszczone przez twoje auto powietrze a z rury wydechowej wylatuje świeża wiejska bryza.

  6. #676
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,311

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    .... Nie widzisz zmian jakie zachodzą w środowisku na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat? Ja nie chcę takiej przyszłości dla moich dzieci
    A nie widzisz związku tego ze wzrostem zaludnienia? Konsumpcji ogólnej? Nie widzisz zmian klimatycznych przed pojawieniem się człowieka na ziemi?.stabilność w naturze nie istnieje.
    Gaszenie samochodu nie jadącego... Nie mamy dzięki temu zdalnego odpalania i wsiadania do nagrzanego / schłodzonego auta. Ale jak elektryk to mamy. Bo gdzie indziej pójda w atmosferę spaliny na to.
    Fajnie z tym durnym starstopem japońce radza przynajmniej mazda - wciskasz normalnie hamulec- nie uruchamia s s. Wciskasz mocno- uruchamia. Remote start dla schłodzenia latem nagrzania zima wszędzie działa tylko w EU nie. To naprawdę coś zmieni?

  7. #677
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,815

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Jeśli EU sama się wykończy gospodarczo w imię wyższych idei, to cała reszta świata będzie nas miała gdzieś. A razem z nami, te nasze szczytne idee.
    I w to nasze śliczne, zadbane środowisko wejdą z brudnymi butami i zrobią z nim co będą chcieli, a my nic nie będziemy mieli do powiedzenia. Łatwo się domyślić, kto najbardziej kibicuje tej naszej całej ekologii: USA, Chiny, Rosja.
    Masz rację jeśli chodzi o całą gospodarkę, przechodzenie na ekologiczne rozwiązania i zmniejszanie śladu węglowego będzie nas sporo kosztować. Tylko czy tyczy się to konkretnie motoryzacji? Produkcja samochodów będzie kontynuowana, nawet inwestycje w branży muszą się zwiększyć. Nieco spadną ich zyski ze względu na duże inwestycje ale kiedyś im się to zwróci. Jedyne co pewne to spadek rentowności serwisów ASO bo będą mieli mniej roboty...
    Największe zagrożenie to brak tanich samochodów na rynku, oprócz elektryków powinny być promowane nieduże i lekkie samochody z prostym układem odzyskiwania energii (np. miękką hybrydą), których niska emisja była by do przyjęcia, biorąc pod uwagę niskie koszty dla środowiska przy produkcji takich względnie prostych samochodów. Niestety bardziej stawia się na skomplikowane hybrydy plug-in, co przejściowo może ma jakiś sens przy świadomym kierowcy i odpowiednich warunkach użytkowania ale na dłuższą metę (10-20 lat) się nie sprawdzi.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Nie emituje NOx? A któż Ci taką bzdurę sprzedał? To, że ma E6 i pośredni wtrysk nie znaczy, że nie emituje NOx czy PM.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
    Coś tam emituje ale nie są to ilości porównywalne np. z Twoim dieslem. Na to cholerstwo trzeba najbardziej uważać spacerując po mieście.

  8. #678
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,568

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Coś tam emituje ale nie są to ilości porównywalne np. z Twoim dieslem. Na to cholerstwo trzeba najbardziej uważać spacerując po mieście.
    To emituje czy nie emituje?
    Przed chwilą jeszcze nie emitował NOxów

    No tak, w miarę nowoczesny sprawny Diesel zatruwa wszystkie żuczki na miejscu, a do tego jeszcze pogryzie

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  9. #679
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    961

    Domyślnie

    Dlaczego nie rozpoczęto procesu elektryfikacji transportu kołowego od przewożenia TIR-ów pociągami? Przecież to bardzo logiczne i ma same zalety; zmniejszenie korków, brak blokowania lewego pasa autostrady, mniejsza destrukcja dróg przez bardzo ciężkie ciężarówki w końcu też bezpieczeństwo ludzi w osobówkach, bo gdy zaśnie kierowca kilkudziesięciotonowego TIR-a i wjedzie w kolumnę aut, to pasażerowie kilku pierwszych osobówek nie mają żadnych szans na przeżycie. Zrobienie też elektrycznych , dalekobieżnych ciężarówek jest obecnie mało realne, a pociągi i tak są zasilane prądem i nawet uzupełnienie brakującej infrastruktury na kolei nie byłoby tak problematyczne jak np. budowa tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych. W ten sposób można by wyeliminować bardzo długie trasy, które pokonują TiR-y, dowozić je pociągami w pobliże miejsca dostawy.

  10. #680
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,815

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    To emituje czy nie emituje?
    Przed chwilą jeszcze nie emitował NOxów

    No tak, w miarę nowoczesny sprawny Diesel zatruwa wszystkie żuczki na miejscu, a do tego jeszcze pogryzie

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
    Noxów nie emituje wcale a on jest najbardziej szkodliwy dla zdrowia. Dzisiaj nawdychałem się diesla kilka razy i na pewno nie będę od tego zdrowszy. Powinno się usunąć te śmierdziele z centrum miast.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory