Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Inspekcja Olejowa

  1. #1
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    103

    Domyślnie Inspekcja Olejowa

    Witajcie

    Jestem nowy na tym forum a raczej może nie nowy ale nie za duzo tutaj sie udzielałem. Od marca jestem szczęśliwym posiadaczem Mito z silnikiem 1.3 JTDM 90KM jak sie dziś również dowiedziałem a co przemilczał sprzedawca z filtrem DPF.

    Filtr DPF w porównianiu z Nissanem Qashqaiem którym jeżdżą moi rodzice i gdzie świeci sie on co chwilę jest świetny bo po przejechaniu 2 tysięcy km nie mam jeszcze żadnego problemu z nim i ani razu się nie ujawnił. Martwi mnie coś innego.

    Otóż Mito było sprowadzane z Belgii gdzie był pod koniec zeszłego roku robiony pełny serwis wraz z wymianą oleju wszystok wbite do książki ładna fakturka po prostu miodzio. I jakież było moje zaskoczenie kiedy dzis wróciwszy do domu po 30 km trasie zaczeła mi migać kontrolka oleju pierwsza myśl że go jest po prostu za mało. Poczekałem aż samochód ostygł troszkę sprawdzam i wszystko jest ok poziom oleju w normie. Więc troszkę zmartwiony dorwałem instrukcje z Mito gdzie doczytałem sie że jeśli kontrolka miga i na wyświetlaczu przy odpalaniu silnika pisze "Change Engine Oil" to po prostu olej jest już zużyty i należy wymienić olej. No ok spoko 3 tysiace samochodzik zrobil bo troszkę stał zanim został sprowadzony rocznikowo olej też nie najstarszy i sobie myślę coś jest nie tak. Dowiedziałem sie ze istnieje tutaj 2 licznik tzw. Inspekcji Olejowej. I mam teraz pytanie nie wiem czy cos się zmieniło od 2011 roku z kiedy to czytałem posty na innych forach i tutaj czy też nic się nie ruszyło i z taka sprawą należy udać sie do serwisu? Nie można nic samemu poradzić jakiś interfejs czy coś? Możecie mi podać jakieś godne uwagi interfejsy które sobie z tym poradzą? Wiem że z programów to FES i MES się nadają bo i tymi dzis próbowalem cos zdziałać i nawet mi sie udało na pożyczonym interfejsie to skasować ale chciałbym teraz poszukać czegoś odpowiedniego dla siebie gdzie i Inspekcję Serwisową usunę ponieważ tutaj po wejściu w odpowiednią zakładkę nie zależnie czy w FES czy w MES wywalało jakiś błąd. I czytałem ze są jakieś wtyczki które potrzebują przelutowywania rezystorów którego chiałbym uniknąć.

    Tak więc podsumowując.

    1. Czy coś zmieniło sie w kwestii usuwania Inspekcji Olejowej ( a chyba tak jak udało mi sie jakoś tego pozbyć na mało działajacym kablu)
    2. Jaki interfejs wybrać pod nasze Mito zeby obsługiwał wszystkie potrzebne funkcje wraz z kasowaniem Inspekcji?
    3. Jak często wam zdarza sie konieczność wypalania DPF i czy będzie on o tym jakoś informował tak jak Qashqai poprzez kontrolkę czy będzie to trzeba jakoś wymusić? Widziałem że w MES i FES była taka opcja żeby wyczyscić filtr.
    4. Czy czyszczenie w taki sposób filtra jest dla niego dobre czy nie koniecznie?
    5. No i ostatnie jak to jest z tym oczyszczaniem filtra ? Liczy sie to ze jedziemy płynnie ze stałą prędkością np 120 na 6 biegu czy lepiej na jak najniższym biegu lecieć bo o to się spieram od dawna z kilkoma osobami?


    Dzięki za pomoc i za przeczytanie moich wypocin Mam nadzieję że będzie więcej okazji wypowiadania sie tutaj Bo Mito do tej pory sprawowało się świetnie

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    A próbowałeś zadzwonić do tego serwisu potwierdzić te dane z FVAT lub napisać do nich załączając skan faktury, czy ona na pewno z niego pochodzi i czy ten przegląd był robiony przy wskazanym tam przebiegu ? Sporo tych dokumentacji do ściąganych samochodów jest po prostu sfałszowanych, z podrobionymi pieczątkami i dokumentami. Czystą kartę gwarancyjną do Alfy na ebay-u możesz kupić już za 7 funtów

    Ludzie wyobrażają sobie, że Belg albo Niemiec to jakiś kosmita niepełna rozumu, który nie dosyć że sprzedaje prawie niejeżdżone auto to jeszcze przed sprzedażą robi sobie dodatkowe koszty prowadząc je do serwisu na przegląd. Uwierz mi, oni nie są idiotami i liczą pieniądze nie gorzej niż my. Więc jeżeli nie jesteś w stanie potwierdzić tej dokumentacji traktuj jakby ona nie istniała.

    Na Twoim miejscu zafundowałbym samochodowi kompletną wymianę płynów, filtrów, zbieżność i diagnostykę komputerową po prostu dla spokoju jego dalszego użytkowania. Do rozważenia byłby jeszcze rozrząd - w przypadku gdybym miał jakąkolwiek najmniejszą wątpliwość co do przebiegu auta. Wiem, że to kosztuje, pytanie czy nie więcej wyjdą Cię ew. późniejsze remonty w przypadku, gdyby auto okazało się nie być takie cudowne jak założyłeś że jest na podstawie dokumentów.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    607

    Domyślnie

    Ad.3
    Jak dpf będzie się wypalał pojawi się kontrolka filtra.
    U mnie nie w Mito pojawia się rzadko, a w Fieście wcale.

  4. #4
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    103

    Domyślnie

    @barnio

    Z dzwonieniem pomysł może i dobry ale serwis jest jeszcze belgijski. Faktycznie może i nie było nic robione ale sprawa jest jak dla mnie mniej podejrzana ponieważ jeździła nim kobieta pojechała na serwis a 1000km dalej i 3 miesiące później po prostu miała stłuczkę i autka się pozbyła a ja byłem nabywcą samochodu kupionego i naprawionego przez serwis. Pełna dokumentacja tego co było naprawiane jest zawarta była wymieniona chłodnica. Przedni zderzak reflektor i kilka drobniejszych elementów. Nic nie bylo niby ukrywane. Przegląd faktyczny dzwoniłem do Alfy w Polsce i sprawdzili ten samochód po numerze VIN wynikło ze samochód oczywiście z Belgii a ze przed ostatni przegląd był robiony w Alfie przybliżony przebieg ok 50 tysięcy ponad rok temu mogli potwierdzić gdzie teraz samochód ma przejechane 79 tysięcy gdzie jestem w stanie w to uwierzyć bo to dość realne .

    Z racji że samochód był sprowadzony jako uszkodzony i dopiero w Polsce naprawiany musiałem zrobić przed zakupem przegląd dokładniejszy sprawdzali tam amortyzatory i wszystkie inne rzeczy a przy okazji prosiłem o sprawdzenie zbieżności i wejście pod samochód żeby sprawdził całą ramę samochodu okazało się ze wszystko było ok wiec z tym nie miałem wątpliwości. Płyny poziom trzymają nic nie ulatuje co nie zmienia faktu że na wymianę oleju i tak jestem umówiony tyle że nie w autoryzowanym serwisie a że w dzwoniłem do 3 i w każdym mi powiedzieli ze nie gwarantują że ta inspekcję skasują dlatego chcę sobie sam nabyć odpowiedni sprzęt i skasować ewentualnie jak oni mi nie pomogą Jednakże dziękuję za sugestię że auto nie musi być wcale takie święte Jestem do tego już przyzwyczajony ze względu na to że rodzice kilka razy zmieniali samochód i też było zawsze jakieś przymknięcie oka na coś

    @Andrzej Kolbudy

    Dziękuję za informację bo z przekonań osiągniętych po jeździe Nissanem Qashqai rocznik 07 gdzie kontrolka ta zaświecała sie średnio co ok 800-1000km byłem nie świadomy że taki filtr w ogóle tutaj jest zamontowany a jeśli jest to bałem się ze ktoś przy nim coś grzebał Ale jeśli tutaj faktycznie jest taki bezproblemowy to się bardzo cieszę że coś wreszcie zrobili

    Prosiłbym o dalsze sugestie dotyczące interfejsu tak myślę do 200-250 zł który sobie z tym poradzi wiem że potrzebna jest na pewno pełna wersja FES-a lub MES-a oczywiście zarejestrowana ale nie wiem jaki interfejs wybrać żeby poradził sobie z pełną diagnostyką i obsługą tego samochodu Myślę że macie o wiele większe doświadczenie w tym temacie niż ja który interesuje się tym od 2 miesięcy dopiero

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał cross099 Zobacz post
    5. No i ostatnie jak to jest z tym oczyszczaniem filtra ? Liczy sie to ze jedziemy płynnie ze stałą prędkością np 120 na 6 biegu czy lepiej na jak najniższym biegu lecieć bo o to się spieram od dawna z kilkoma osobami?
    Instrukcja jasno odpowiada:
    Proces regeneracyjny trwa zwykle średnio 15 minut. Optymalne warunki do zakończenia procesu regeneracji zostaną osiągnięte utrzymując samochód na prędkości 60 km/h przy obrotach silnika
    większych od 2000 obr/min.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #6
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    103

    Domyślnie

    No faktycznie do tego nie dotarłem. Dziękuję za przytoczenie instrukcji i pomoc w tej sprawie Nadal czekam na same rady o interfejsie. Znalazłem temat http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka...-327-a-17257/2 ale czy możecie poradzić taki interfejs który nie będzie chhińszczyzną najlepiej od jakiegoś sprawdzonego sprzedawcy i gdzie dostać te adaptery a1 a2 i a3 ? Wiem że można je robić samemu ale nie wiem czy mam na tyle cierpliwości i chciałbym żeby wszystko było oryginalne. Fiaty są pokrewnymi samochodami do mito i myślę że ELM 327 jest standardem tylko który wybrać?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał cross099 Zobacz post
    Widziałem że w MES i FES była taka opcja żeby wyczyscić filtr.
    Najpierw bym się upewnił czy po takiej wymuszonej regeneacji nie trzeba przypadkiem wymienić oleju silnikowego aby nie zmarnować świeżego oleju... Generalnie bez potrzeby raczej nie ma sensu regenerować bo wtedy olej może się rozrzedzać paliwem i tracić właściwości.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #8
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    103

    Domyślnie

    No zapewne i tak jest ponieważ nawet w serwisie po oczyszczaniu filtra wskazane jest wymienić olej więc tego raczej próbować nie będę. To taka tylko ciekawostka jak już naprawdę nie byłoby innej możliwości. Bardziej chodzi mi o kasowanie inspekcji jak serwisowej tak i olejowej przez interfejs oraz o odczyt parametrów samochodu jak i same czyszczenie mało istotnych błędów. Tak jak np wczoraj po podłączeniu pożyczonym interfejsem mogłem sie dostać tylko do ECU i znalazło błąd czujnika temperatury powietrza który występował sporadycznie. Nawet nie miałem o tym pojęcia ale dzięki temu sie dowiedziałem. Problem w tym że nie można było sie tym interfejsem nigdzie indziej podłączyć tylko do ECU ABS i ESP bo po przeprowadzeniu testów tylko te moduły komputer wykrył w reszcie prosiło o podłączenie kabla CAN żółty czerwony czy też niebieski. I ten problem uniemożliwia połączenie sie np z opcją Service gdzie jak sądzę można kasować inspekcje jest nie możliwe.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    cross099 - nie chciałem Cię urazić, zależało mi, abyś miał pełną świadomość tego co masz.
    Ja zawsze przez pół roku szukam dwuletniego auta klasę wyżej, po czym zawsze kończę na nowym klasę niżej Ale widzę, że pełen proces zapoznawczy z autkiem masz już za sobą wiec OK.

    Co do interfejsu to widziałem kostki wpinane do ODB komunikujące się po Bluetooth ze smartfonem, więc nawet nie trzeba się samochodu laotopa z kablami wlec. Co więcej oprócz kasowania błędów robią całą wizualizację pracy silnika. Nie wiem natomiast na ile one są zgodne z Gilueittą. Założę chyba na to osobny wątek na to pytanie.

  10. #10
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    103

    Domyślnie

    @barnio

    Spokojnie spokojnie nic się nie stało wiadomo o co chodzi na każdym forum nie wiadomo jaką widzę posiada 2 strona więc zawsze warto go uświadomić

    No własnie tylko pytanie czy te interfejsy radzą sobie z kasowaniem inspekcji serwisowej jak i olejowej o które mi też w jakimś stopniu tam chodzi. Rozglądałem się po samych sklepach to można tam znaleźć interesy ELM 327 jak i OBDLink SX. Ceny dość zróżnicowane. Na kablu ELM 327 bez jakiś fajerwerków za 99zł dalej za 130 no i z pakietem programów za 280. A OBDLink SX za 320. Same na Bluetooth w wersji mini od 80 zł na allegro aż po 500-600 zł. I właśnie nie wiem który wybrać żeby usunąć te chore inspekcja które się pojawiają a serwis za olejowej usunięcie żąda 150 zł za jeden raz...

Podobne wątki

  1. [159] Inspekcja wymiana oleju
    Utworzone przez blackrave w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 104
    Ostatni post / autor: 01-10-2017, 12:00
  2. Lublin - inspekcja, oględziny auta
    Utworzone przez kołek w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 19:14
  3. Inspekcja olejowa. Kasowanie lub zmiana interwału
    Utworzone przez Iwan87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-05-2014, 21:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory