Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Temat: Napęd Q4 - pytania

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,040

    Domyślnie Napęd Q4 - pytania

    Rozważam zakup jakiejś nowszej (powiedzmy 2009-2011) 159 w benzynie. Dotychczas brałbem pod uwagę 1.75 TBi ewentualnie 2.2 JTS, ale ostatnio zastanawiam się też nad 3.2 z Q4, o ile wyjdzie że to ma sens, stąd moje pytania poniżej.

    Jak wiadomo 3.2 JTS z Q4 jest bardzo ciężka, jakieś 200kg więcej niż 1.75 TBi. Na pewno sam silnik jest cięższy i powoduje znaczne pogorszenie rozkładu mas - dodatkowe obciążenie na przodzie, pewnie podsterowność. Może ktoś wie jak na rozkład mas wpływa Q4 - tzn, gdzie on dokłada masę bardziej na tył (częściowo może poprawiłoby to rozkład mas), może na przód (to byłaby już chyba tragedia), a może gdzieś po środku i nie ma wpływu na rozkład mas/prowadzenie się auta, i zostaje takie sobie. Zmierzam do tego że nie chcę auta które słabo prowadzi się w zakrętach, więc jeśli Q4 poprawia rozkład mas w porównaniu do wersji bez, to ciągle brałbym takii silnik/napęd pod uwagę.

    Druga sprawa to jak takie ciężkie Q4 radzi sobie w zimie. Jeżdżę na biegówki albo snowboard, często muszę gdzieś podjechać po białych drogach (raczej równo ubity śnieg, nigdy głęboki), często dość stromych serpentynach. Zwykle kończy się zakładaniem łańcuchów (robiłem to kilkanaście razy w ostatnim sezonie), a nawet z łańcuchami kontrolka trakcji i tak często mruga, bo podjazdy nie są łatwe (OK łańcuchy nie są jakieś super na trudne warunki, to tylko szybko-montowalne Pewag Snox-y, ale jednak). Czy Q4 pozwoliłoby mi wyjeżdżać bez łańcuchów? A może dodatkowa masa zniweczyłaby korzyść z dodatkowych 2 kół napędowych? Co przy zjeździe - pewnie z napędem na 4 łatwiej by się kontrolowało pojazd w zakrętach, ale czy masa nie spowodowałaby że jeszcze ciężej byłoby nie wpadać w poślizg np na prostym stromym zjeździe i też nie kończyłoby się zakładaniem łańcuchów? Zastanawiam się po prostu czy Q4 wnosi jakąś funkcjonalność w moim wypadku, czy mogę zapomnieć o obejściu się bez łańcuchów. Jeśli tak to odpuszczam 3.2 Q4.

    Choć i tak najchętniej widziałbym połączenie Q4 z 1.75TBI, szkoda że takich nie robili. Teoretyczna sprawa. Może ktoś się zastanawiał/wie/rozkminił temat, dałoby się przerzucić np silnik 1.75TBI+sterownik+jakieś tam zmiany filtrów paliwa czy przewodów i co tam jeszcze potrzeba do budy z 3.2JTS z Q4, ewentualnie na odwrót wrzucić sam napęd Q4 z 3.2 lub 2.4 do auta z 1.75TBi? Czy ktoś wie jakie koszty mogłoby to pociągnąć? To byłby fajny temat - jeśli np posiłkując się używanymi częściami dałoby rade ogarnąć temat powiedzmy w 5-8tys to może byłoby warto?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    3.2 V6 wybij sobie z głowy. Zupełnie poważnie mówię. Przekładka silnika to też zabawa niezbyt tania. Jeśli musisz mieć 4x4 - zostaje 2.4 JTDm.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Q4 to Torsen (nie wiem która wersja). Dynamiczny rozkład momentu miedzy osiami, zajebista sprawa.
    Pech, że jest dostępny tylko z 3.2 lub 2.4... 3.2 fajny motor, dopóki coś się nie rozdupcy

    Co do swapa, podejrzewam, że szybko znalazłbyś nabywcę na używany 3.2 w dobrym stanie. W sumie ciekawi mnie ile wyniósłby swap na 1.75 TBi, ale pewnie nie mało.

    Jeśli chodzi o łańcuchy to zerknij do instrukcji, wersja Ti ma co do tego jakieś ograniczenia, ale nie pamiętam dokładnie.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 05-10-2015 o 09:07
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Q4 to Torsen (nie wiem która wersja). Dynamiczny rozkład momentu miedzy osiami, zajebista sprawa.
    Pech, że jest dostępny tylko z 3.2 lub 2.4... 3.2 fajny motor, dopóki coś się nie rozdupcy

    Co do swapa, podejrzewam, że szybko znalazłbyś nabywcę na używany 3.2 w dobrym stanie. W sumie ciekawi mnie ile wyniósłby swap na 1.75 TBi, ale pewnie nie mało.

    Jeśli chodzi o łańcuchy to zerknij do instrukcji, wersja Ti ma co do tego jakieś ograniczenia, ale nie pamiętam dokładnie.
    Swap na TBI łączy się ze zmianą mocowania skrzyni - bo TBI ma inną skrzynię niż 3.2 V6. Dorobienie kołnierza + dobranie sprzęgła/dwumasówki (TBI ma dwumasę !) - to może cenowo naprawdę nie być sympatyczne, o ile ktokolwiek się tego podejmie.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Z dwoja złego jak już bym inwestował w swapa to raczej włożyłbym pod maskę Busso. Jak się bawić to się bawić
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Z dwoja złego jak już bym inwestował w swapa to raczej włożyłbym pod maskę Busso. Jak się bawić to się bawić
    I potem walczył z elektryką, żeby spiąć wszystkie systemy... Ja bym kupił 2.4 Q4, odłożył dychę na naprawę silnika, usunął całą ekologię i jeździł.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    No tak. Tyle że to diesel...
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli to Q4 działa tak jak w audi, to łańcuchy Ci niepotrzebne A konkretnie - ośka z łańcuchami będzie sobie radzić gorzej niż AWD bez nich. Warunek to jakieś sensowne AWD, czyli właśnie np. torsen, albo to co w subaru siedzi. Trochę pomykałem jednym i drugim i różnica na korzyść czterołapa jest kolosalna. To nawet przy banalnym podjeżdżaniu pod krawężnik widać.

    A jak nie bierzesz tego na tor to rozkładem mas bym się nie przejmował, ale ja się ogólnie tym za bardzo nie przejmuję.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KO
    Auto
    159 SW Q4
    Postów
    34

    Domyślnie

    Alfa w Q4 jest na potrójnym torsenie. Chyba najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o napęd na 4 laczki w takim aucie.

  10. #10
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Freak Zobacz post
    Alfa w Q4 jest na potrójnym torsenie. Chyba najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o napęd na 4 laczki w takim aucie.
    No aż tak dobrze to nie ma, torsen jest jeden, chyba że o czymś nie wiem. Dyfry są trzy. Z tego co pamiętam, to stare audi V8 miało bodajże dwa torseny, to był bardzo ciekawy napęd W alfie blokady przedniej i tylnej osi są elektroniczne, jakieś tam VDC czy inny skrót... Realizowane hamulcami.

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4
    Utworzone przez Bargo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-11-2016, 18:49
  2. Napęd Q4
    Utworzone przez Jack3516 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-09-2012, 22:13
  3. [155] Napęd 4x4
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 21-10-2010, 07:52
  4. Napęd w 75
    Utworzone przez elpaco w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory