Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: ogrzewanie paliwa (wersja diesel) wyposazenie fabryczne?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie ogrzewanie paliwa (wersja diesel) wyposazenie fabryczne?

    Znalazlem w instrukcji cos takiego przy okazaji szukania bezpiecznikow: klema + aku, bezpiecznik F73 jest opisany jako centralka ogrzewania paliwa (deisel)... - o co tu chodzi, czy to znaczy ze mamy fabryczny podgrzewacz paliwa ? czy to po porstu chodzi o swiece ?

    Podejrzewam ze jednak fabrycznie nie byly montowane zadne podgrzewacze (oprocz grzalek w nagrzewnicy ale to tylko grzeje powietrze zeby cieplo w samochodzie bylo od razu i nie ma nic wspolnego z paliwem).
    Mam racje?

    Bylo juz w kilku linkach, ale co myslicie o montazu przeplywowego elektr podgrzewacza paliwa przed filtrem paliwa ktory w 5 sek przed odpaleniem po wlozeniu kluczyka podgrzea paliwo jak temp spadnie ponizej 2 stopni i wylacza sie po osiagnieciu temp paliwa 35 stopni ?
    Renowki, Saaby itp maja podobne wynalazki, nie mowie o podgrzewanych filtrach paliwa w VW, czy BMW..

    Alfa odpala i nie mam z tym problemu, dolewal depresator zawsze przy ujemnych, ale wolalbym zeby sie nie meczyla i miala od razu cieple paliwko podane.

    Jelsi nie mam fabr podgrzewacza (jak to sprawdzic ?) moze warto zamontowac taki wynalazek. np to?
    http://www.podgrzewacz.com.pl/

    Jednyny szkopol to ze wezyk paliwowy przed filtrem paliwa jest b krotki i trzeba dokupic dluzszy.
    Dzieki za opinie.

  2. #2
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Tez rozwazam montaz tego urzadzonka.Tylko mnie zastanawia jaki to bedzie mialo wplyw na akumulator i ladowanie.Kazda nastepna zabawka elektryczna w samochodzie ktory naladowany jest elektryka...

    ---------- Post added at 10:35 ---------- Previous post was at 10:29 ----------

    moto.allegro.pl/nowy-podgrzewacz-paliwa-stanadyne-grzalka-i2107688920.html

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    mysle ze jesli dobrze to zamontowac tak zeby dzialalo tylko jak jest kluczyk w stacyjce to aku 780 78 powinien dac rade .
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 10-02-2012 o 10:53

  4. #4
    jasio
    Gość

    Domyślnie

    A ja myślę że 150 W i ok 13 Amp może dość szybko wykończyć i tak już "zmęczony" nocnym mrozem akumulator. Trzeba pamiętać że przy -20 akumulator traci ok 40% efektywności. Lepiej jest zamontować urządzenie żeby włączało się razem z alternatorem.
    Ja wczoraj montowałem w swojej Almerce instalację elektryczną od tego urządzenia - przekaźnik plus do akumulatora, plus do sygnału kontrolnego alternetora oraz masę od przekaźnika. Przy okazji urwałem jedną śrubę od masy alternetora, musiałem zrobić prowizorkę i podłączyć to do innej masy która jest kawałek dalej. Nie radzę więc odkręcać nieruszanych od lat śrub które mimo iż wyglądają na zdrowe można je łatwo przy -10 st ukręcić... No chyba że wcześniej podgrzać i potraktować odrdzewiaczem z dwusiarczkiem molibdenu.
    Dzisiaj tylko wmontuję grzałkę w przewód paliwowy i podłączę do niej plus z przekaźnika i masę.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    A alternator dziala jak wlaczysz kluczyk czy dopiero jak odpalisz ? jesli dopiero jak odpalisz to wtedy troche bez sensu podlaczac to pod alternator bo grzala powinna dizlac chwile przed rozruchem i chwile po a ine tylko po odpaleniu.

    Jak masz sprawny mocny aku to nawet z moca 40% powinien dac rade. Jak wepniesz pod bezpiecznik od zaplonu to wtedy bedzie dzialac tylko od wlozenia kluczyka i do osiagniecia temp przez paliwo 35 stopni wiec nie powinno rolzadowac aku.
    daj znak jak ci sie sprawuje to ustrojstwo
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 10-02-2012 o 11:31

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Junior
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stanowice k. Rybnika
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    196

    Domyślnie

    a moim zdaniem jest podgrzewacz paliwa chyba przed lub w samym filtrze na wyposażeniu STD.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Niestety nie ma

  8. #8
    jasio
    Gość

    Domyślnie

    U mnie wystarczy spokojnie jak zacznie podgrzewać po uruchomieniu silnika co w przypadku alternatora skutkuje podaniem prądu o napięciu ok 14 V na wiązkę kontrolną prowadzącą do kontrolki na tablicy rozdzielczej (kontrolka ze znaczkiem akumulatora znika). Wcześniej (acc i zapłon na stacyjce) idzie tam masa o napięciu ok 1 V. Mój akumulator ma co prawda dopiero ponad 2 lata, ale ja zawsze 2 razy grzeję świece na dużym mrozie (łącznie ok półtora minuty) więc wolę nie ryzykować z podłączeniem dodatkowej grzałki. Na dużym mrozie akumulator niezbyt ochoczo kręci rozrusznikiem, leniwie i wolno.
    Ponieważ mam nieco starszą jednostkę bez szyny CR i części elektroniki która jest w nowszych układach to u mnie co najwyżej pofalują obroty podczas postoju, silnik mi nie zgaśnie.
    Jeżeli silnik gaśnie to rzeczywiście lepszą opcją może być wcześniejsze podgrzanie paliwa na zapłonie przed uruchamianiem silnika

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Dopiero teraz wyczytalem ze jestes posiadaczem i fanem japonskiej motoryzacji
    Jak monotwac w AR159 to ja bym zamontowal zeby grzalka dzialala chwile przed odpaleniem jak wkladasz klucz do stacyjki.
    Nowy aku 780 78 daje rade, w razie co zawsze mozna dolozyc mocniejszy. Grunt zeby podgrzewacz nie dzialal jak auto stoi w nocy bo wtedy rozladowal by aku jak nic, tylko chwile przed (zabezepiczajac przed zablokowanie filtra paliwa) i chwile po odpaleniu.

  10. #10
    jasio
    Gość

    Domyślnie

    Moja jeszcze japońska choć nie do końca, bo składana w UK (2000 rok). Po 2003 i rozpoczęciu współpracy Nissana z Renault to silnik już francuski. Tylko nazywa się jeszcze Nissan Almera. Następna będzie Alfa Romeo, 2.4 JTDM jak Twoja albo 1750 TBI, stąd moje obserwacje tu na Forum. Jedno jest pewne, musi mieć turbinę bo bez niej to jakoś tak smutno się jedzie.

Podobne wątki

  1. Zakup AR 156 po faceliftingu, wersja: sedan, diesel
    Utworzone przez Drudkh w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 29-11-2013, 17:10
  2. Zmiana paliwa w Diesel
    Utworzone przez Someone83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 13:31
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-06-2010, 19:31
  4. [GTV] Diesel na OtoMoto - swap czy wersja fabryczna?
    Utworzone przez arturo w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-01-2010, 01:06
  5. Diesel - dodatki do paliwa
    Utworzone przez J.A.N w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-11-2008, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory